Koner...
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
KANNOOONNN
KANNOONBRA GRABBAR!
Ni är en tillgång för klubben. känn er hedrade.
Samla ihop lite folk och tala med Håkan ang att ta bort vingarna på VIR.
Tyvärr har jag fått så mycket just nu att göra, beklagar att jaginte kan hjälpa till. Frank
Ni är en tillgång för klubben. känn er hedrade.
Samla ihop lite folk och tala med Håkan ang att ta bort vingarna på VIR.
Tyvärr har jag fått så mycket just nu att göra, beklagar att jaginte kan hjälpa till. Frank
- Hakan Sjoberg
Koner
Jag skolar på söndag men hjälper till i mån av tid. Frank groundar nog Kalle-Kalle en stund för 50-timmars service.
var precis ute och grundade locken en andra gång, hann inte igår. Ska knega imorgon så jag kommer ut framåt 18-tiden.
Nästa steg torde vara montering och påskruvning av locken, modda locken med sticksåg och målning.
Gutes glück imorgon
Krille - Kan grunderna i grundning -
Nästa steg torde vara montering och påskruvning av locken, modda locken med sticksåg och målning.
Gutes glück imorgon
Krille - Kan grunderna i grundning -
"Den som kan, han vill" - Tord Yvel -
Blev inte så mycket montering idag. Roligare att flyga
Dock var det 3 koner som har börjat ta form. Hade varit perfekt om vi kunde få klart alla konerna denna veckan. Det är montering och lockmålning kvar. Hade vi varit 3-4 pers. två dagar så hade vi nog blivit klara.
Har problem att ta mig till klubben, för jag har ingen bil denna veckan. Är det någon som är i Trelleborg så åker jag gärna. Även gärna hem. Kan mån-ons 7-15. Ska försöka ta mig dit på något sätt...men som sagt, tackar inte nej till skjuts
Dock var det 3 koner som har börjat ta form. Hade varit perfekt om vi kunde få klart alla konerna denna veckan. Det är montering och lockmålning kvar. Hade vi varit 3-4 pers. två dagar så hade vi nog blivit klara.
Har problem att ta mig till klubben, för jag har ingen bil denna veckan. Är det någon som är i Trelleborg så åker jag gärna. Även gärna hem. Kan mån-ons 7-15. Ska försöka ta mig dit på något sätt...men som sagt, tackar inte nej till skjuts
rättelse, FEM koner blev det till slut.
och jag bor ungefär 3 minuters bilfärd från dig så jag kan hämta upp dig.
är vi en två-tre som slår ihop konerna och en två stycken som målar och sågar så kan vi nog få klart de konerna vi har på en, kanske två dagar.
jag är ledig hela veckan, utom tisdag då jag nog är uppbokad.
och jag bor ungefär 3 minuters bilfärd från dig så jag kan hämta upp dig.
är vi en två-tre som slår ihop konerna och en två stycken som målar och sågar så kan vi nog få klart de konerna vi har på en, kanske två dagar.
jag är ledig hela veckan, utom tisdag då jag nog är uppbokad.
Henrik Persson
5? Perfekt? Blev de helt klara eller(=alla ben på plats)?
Men vi säger måndag och onsdag då.
Jag kan bara fram till 15 typ, så om du kan köra hem då med så är det ju att föredra. När är du uppe och klar för avfärd? Vi behöver ju inte vara där hela dagen om vi är ett par stycken.
Krille "Grundaren" Nilsson...du inställer dig med en pensel med
Men vi säger måndag och onsdag då.
Jag kan bara fram till 15 typ, så om du kan köra hem då med så är det ju att föredra. När är du uppe och klar för avfärd? Vi behöver ju inte vara där hela dagen om vi är ett par stycken.
Krille "Grundaren" Nilsson...du inställer dig med en pensel med
Nej, bara ett ben i dem än så länge.
Jag hade nog helst inte kört imorgon, hellre senare i veckan. Behöver sätta mig och plugga lite tenta imorgon. Men onsdag, helt klart. Och jag kan vara uppe och klar för avfärd lite närsom. Bara det är efter 10 på förmiddagen. Någonstans där ligger semester-smärtgränsen.
Jag hade nog helst inte kört imorgon, hellre senare i veckan. Behöver sätta mig och plugga lite tenta imorgon. Men onsdag, helt klart. Och jag kan vara uppe och klar för avfärd lite närsom. Bara det är efter 10 på förmiddagen. Någonstans där ligger semester-smärtgränsen.
Henrik Persson
Arbetet med konerna går vidare...
Idag har ytterligare koner blivit monterade, närmare bestämt 10st som är helt monterade med ben och lock. Dessa locken är grundade en gång och ska målas en gång till sen är de klara.
Vad återstår?
* Montering av kvarvarande koner.
* Grundning och målning av monterade lock.
Glöm inte att "måla" bentoppen och konkanten med kall asfalt när ni har monterat dem, men innan locket sätts på. Tänk även på att måla kanten på locket!
Nu drar jag på semester. Hoppas fältet ser fint ut när jag kommer hem
Idag har ytterligare koner blivit monterade, närmare bestämt 10st som är helt monterade med ben och lock. Dessa locken är grundade en gång och ska målas en gång till sen är de klara.
Vad återstår?
* Montering av kvarvarande koner.
* Grundning och målning av monterade lock.
Glöm inte att "måla" bentoppen och konkanten med kall asfalt när ni har monterat dem, men innan locket sätts på. Tänk även på att måla kanten på locket!
Nu drar jag på semester. Hoppas fältet ser fint ut när jag kommer hem