VIR'ens ställkoll...
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
- Pierre
- Administratör
- Kontakt:
VIR'ens ställkoll...
Finns det några bud kring när vi har två flygbara kärror igen?. Det hade något att göra med mek'ens semester eller hur var det?
Vad jag vet så ska vingarna tas bort och därefter ska den köras upp till Höganäs för reparation.
När den ska upp till Höganäs vet jag inte men vår mekaniker där uppe har semester i fyra veckor till så det lär ju inte bli något under augusti.
När den ska upp till Höganäs vet jag inte men vår mekaniker där uppe har semester i fyra veckor till så det lär ju inte bli något under augusti.
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."
- Hakan Sjoberg
VIRres noshjulsreperation
VIRre fick idag vingarna avmonterade och kördes sedan på släp till vår mekaniker, Lennart Månsson, i Höganäs. Trots semester var han på plats och tog emot oss och vi fick också in VIRre i hangaren. Där var det trångt, flera flygplan som stod på tur för service. Nu avvaktar vi till Lennart är igång efter semestern och hinner titta över hur omfattande skadorna är. Men helt klart är att vi endast har Kalle-Kalle att förlita oss på en tid framöver.
Håkan
PS Tack Daniel, Pierre, Henrik och Johan för er insats.
Håkan
PS Tack Daniel, Pierre, Henrik och Johan för er insats.