GOTT NYTT ÅR
och
God fortsättning
Klubbdagbok 2014 januari
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
- Hakan Sjoberg
- Hakan Sjoberg
Slut på jul- och nyårsledigheter
Vädret har varit "sådär", men lite flygning har det blivit i början på det nya året. Själv steg jag upp med solen i lördags för att flyga ner till ESMI (Sövdeborg, Sjöbo) för att tillsammans med Anders från Kristianstad och Peter ifrån Höganäs möta upp med Sven för planering av riksnavigeringsbana. Vi satt några timmar och konstruerade en navigeringsbana. Lördagen den 8 mars så gör vi en test så vi gjort rätt. Mer om detta längre fram. Jag hade en fin flygtur både dit och hem. Dit hade jag 20 kt i ryggen och GPS visade 130 kt i GS!
Hemma igen så var där modellflygare på fältet. Dom hade en tre - rotors konstruktion som dom svävade över marken. Med hjälp av en kamera i nosen kunde man se bilden av marken i en skärm när dom svävade fram.
Igår var det lite blåsigt men jag kunde inte låta bli att ta KSF för att se om jag kunde hitta några kor. Sådana har flytit i land längs sydkusten och är ett allmänt mysterium.
http://www.trelleborgsallehanda.se/trel ... ander.html
Upp med solen (den går inte upp så tidigt)

Några glada flygare som försöker sätta ihop en riksnavigeringsbana.

Rotorkunstruktion!

"Piloter"

Hemma igen så var där modellflygare på fältet. Dom hade en tre - rotors konstruktion som dom svävade över marken. Med hjälp av en kamera i nosen kunde man se bilden av marken i en skärm när dom svävade fram.
Igår var det lite blåsigt men jag kunde inte låta bli att ta KSF för att se om jag kunde hitta några kor. Sådana har flytit i land längs sydkusten och är ett allmänt mysterium.
http://www.trelleborgsallehanda.se/trel ... ander.html
Upp med solen (den går inte upp så tidigt)

Några glada flygare som försöker sätta ihop en riksnavigeringsbana.

Rotorkunstruktion!

"Piloter"

- Hakan Sjoberg
Lite uppdatering
Igår måndag den 13 hade vi lite vinter. Minusgrader och snö. Men det varade inte så länge, redan idag på morgonen så var det "våtvarmtomslag" dvs plusgrader och dimma. Helgen blåste bort även om jag var uppe en tur på söndagen då sikten var bra och molnbasen likaså. Dock, som nämnts, så blåste det och var skuttigt och slängigt i luften. Solen sken igenom molnen på sina håll. Vi väntar nu på att Evektor skall lämna besked på att vi kan använda vårt lättare batteri och sen äntligen få in all papper och få ett flygtillstånd på Eurostaren.
Pastoralt!

Solen går upp lite tidigare och aurororan är vacker att skåda.

Sen har handbolls-EM börjat i Danmark. Igår vann Sverige över Montenegro.

Kanske kan vi få hjälp med vårt batteri!

Pastoralt!

Solen går upp lite tidigare och aurororan är vacker att skåda.

Sen har handbolls-EM börjat i Danmark. Igår vann Sverige över Montenegro.

Kanske kan vi få hjälp med vårt batteri!