Kanske dax att bredda UL-verksamheten?
Två personer och 275 kg!!
CH-7 Heli-Sport
Ny flygmaskin
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
Den var ju riktigt fin. Det är helt klart värt att tänka på men har vi någon som kan flyga och utbilda i helikopterflygning?
Dessutom står det att den väger 275 kg tom d v s att det är samma sak som våra Eurostar. Rätta mig om jag har fel men jag får bara fram det till 175 kg lastvikt.

Dessutom står det att den väger 275 kg tom d v s att det är samma sak som våra Eurostar. Rätta mig om jag har fel men jag får bara fram det till 175 kg lastvikt.
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."
Och 16 liter i timmen
Farten är det inget fel på
Aktionstiden >3 timmar är OK
höjd 5000 meter är OK
16 liter i timmen är OK
priset ?? 750 000 + moms ? fråga Bo-Lennart om han har lite över i kassan.
Bygga själv,
en kul grej. Viktigt med en bra uppvärmd lokal.
Jag har en DVD http://www.rotorway.com/ hur man bygger en helikopter men den kan inte klassas som UL ännu. väger strax över. priset var 1/3 av ovan + motor. skulle tro lite billigare ändå.
Kvarstår: var får vi certet. köper ett billigt på internet. Fick idag ett erbjudande att bli universitetsdoktor för endast $ 4.400.
Men några veckor i Florida och plugga där. Jag vet inte om det är sedan lätt att omvandla det till svenskt cert.
Men hur som helst - låt oss få igång UL-skolan fullt ut med många nya elever och medlemmar så kanske vi skall börja tänka på detta - enligt min åsikt.

Aktionstiden >3 timmar är OK
höjd 5000 meter är OK
16 liter i timmen är OK
priset ?? 750 000 + moms ? fråga Bo-Lennart om han har lite över i kassan.
Bygga själv,
Jag har en DVD http://www.rotorway.com/ hur man bygger en helikopter men den kan inte klassas som UL ännu. väger strax över. priset var 1/3 av ovan + motor. skulle tro lite billigare ändå.
Kvarstår: var får vi certet. köper ett billigt på internet. Fick idag ett erbjudande att bli universitetsdoktor för endast $ 4.400.
Men några veckor i Florida och plugga där. Jag vet inte om det är sedan lätt att omvandla det till svenskt cert.
Men hur som helst - låt oss få igång UL-skolan fullt ut med många nya elever och medlemmar så kanske vi skall börja tänka på detta - enligt min åsikt.