Testa börja använda headstrap. Du får vinkla den svagt nedåt när du tittar rakt fram horisontellt. Med lite träning kan man lyckas rätt bra med detta även utan stabilisering.
Bo har även gjort en lösning för sin äldre version av Garmin Virb med fäste på högra headsetkåpan.
Tidigare använde jag en sugpropp från Kjell & Co på taket av huvens insida, men de tappar till slut fästförmågan, och den typen är nog lite svårare i Cessna och Piper.
Vinkeln ser rätt bra ut som du lyckats med i filmen. Kan ju vara en fördel att även ha en vy som får med över nosen, men mycket jobb med två kameror. Det är en stor fördel att alltid filma åtminstone landningarna och starterna. Lätt att missa viktiga detaljer annars, tex girtendensen åt vänster som brukar komma när man höjer nosen precis före sättning.
Annars var dina VKK-filmer mm en stor inspiration när jag började flyga.

Att kunna repetera med någon som flyger varvet betyder mycket när man bara har 3-5 lektioner, och din navrunda till ESML tyckte jag förmedlade en stor frihetskänsla på den tiden.
Jag lär inte organisera någon utlandsflygning i det närmaste, men man ska aldrig säga aldrig.