KSAB

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

KSAB

Inlägg av Johan »

Hej på er!

Vintern börjar komma krypande och flygningen minskar lite tyvärr.
Dock kan det vara aktuellt att uppdatera kartor m.m. inför nästa säsong. Min egen karta har ett fint hål i mitten av Skåne, så Eslöv är svår att sikta in sig på :-)

Tänkte att vi kanske kunda samordna en beställning från klubben.
Skriv i den här tråden eller maila mig som lägger jag en beställning till KSAB.

Själv tänkte jag lägga beslag på några nya TMA-kartor samt ett ex av Svenska flygfält.

Användarvisningsbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Om jag inte minns fel kommer bl.a. Sturup CTR att krympa i norr och söder så att man t.ex. kommer att kunna följa kustlinjen i söder utan att köra in i CTR. Ändringen skulle ske runt 17 januari 2007. Det lär komma en ny TMA-karta inom kort med dessa (och andra?) ändringar.

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Nya Kartor

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Betr kartor så borde vi kunna förse varje flygplan med en karta Malmö TMA. Jag har försett VIR och VKK med kartor men dessa fick egna vingar.

Det skall ligga minikartor i klubbstugan varför inte lägga en sådan i varje flygplan.

Nisse har rätt ESMS CTR minskar i vår och då kommer det nya kartor. Så avvakta med inköp. Johan du klarar Eslöv (hålet) med flygplatskartan.

Flygplatskartorna har fått ligga kvar om vi bortser från en som sågs ut ur venthålet över ESMI (kommer jag ihåg rätt så var det just ESME) och när jag och Tobias Larsson var ute och flög.

Jag har också aktuella kartor (inköpta i våras) för norra Tyskland, Danmark, Östra och Västra TMA samt Stockholms TMA.

Sen har jag en del äldre kartor som går bra att använda för planering.

Skriv svar